Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Resumé lanserar ny sajt – så blir nya resume.se

Publicerad: 25 Oktober 2019, 09:34

Nu har resume.se fått ett nytt utseende. Användarvänlig design, nya artikelformat och fler premiumartiklar för prenumeranterna är tre av nyheterna.


Ämnen i artikeln:

ReklamResumé

Senast resume.se gjordes om var 2015. Under de fyra åren har användarnas krav på tydlighet och renodlad upplevelsedesign ökat. När ni surfar in på Resumés sajt nästa vecka hoppas vi på redaktionen kunna tillgodose era behov.

Uppdateringen av Resumés sajt handlar primärt om att införliva en rad tekniska förbättringar som gör det snabbare för användaren med bättre prestanda. En plattform som även gör det enklare för utvecklingsteamet att implementera nya funktioner som önskas från läsarna.

För prenumeranter av Resumés magasin och Resumé Insikt kommer den externa plattformen, där Resumé Insikt fram tills nu publicerade sin journalistik, att stängas ned och integreras med det övriga innehållet på resume.se. Därtill kommer Resumés redaktion att lägga ett större fokus på att ta fram fördjupande premiumjournalistik, varje dag. Som inloggad prenumerant kommer man framöver få tillgång till fler artiklar, alla samlade på resume.se.

– Tidigare har våra prenumeranter fått vår digitala produkt Resumé Insikt och magasinet i digital form och pappersform. Med nya sajten kommer våra prenumeranter också få tillgång till fördjupande journalistik i vårt dagliga nyhetsflöde, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé.

Resumé har i år haft en mycket positiv utveckling vad gäller prenumerationsförsäljningen.

– Nu ser vi till att ge våra betalande läsare ännu mer, säger Fredrik Svedjetun.

Den nya designen för resumé.se har satt läsupplevelsen i fokus. Utvecklingsteamet kommer löpande att fortsätta arbetet för att göra sajten ännu mer tillgänglig för alla våra läsare.

Den nya sajten är en del av ett centralt utvecklingsarbete som berör samtliga titlar inom Bonnier Business Media, där Resumé ingår. Under hösten 2018 var Dagens Media först ut på den nya plattformen och nu har alltså turen kommit till Bonniers andra affärstidning inom kommunikationsområdet.

Den nya sajten är därför en grund som utvecklingsteamet kommer att fortsätta att jobba vidare på. En rad spännande funktioner, features och uppdateringar är redan planerade. Resumés tidigare publiceringsverktyg var Episerver, den nya sajten kommer att utgå från Klara, ett CMS som är framtaget av Bonnier.

Vill du som läsare vara med och påverka utvecklingen av nya Resumé.se? Skicka ett mail till utvecklingsteamet till feedback@resume.se

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamResumé

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.