Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Resumé ökar mest i affärspress

Publicerad: 21 februari 2013, 22:21

Claes de Faire, chefredaktör på Resumé

Foto: Andreas Elgstrand

Inför 2012 gick Resumé ner i utgivning till varannan vecka och tog fokus på att göra mer fördjupad journalistik. I TS för 2012 ökar tidningen med 21,6 procent i upplaga – mest av alla affärstidningar.


Ämnen i artikeln:

TidningsstatistikResumé

År 2012 började Resumé med en ny chefredaktör i form av Claes de Faire. Tidningen halverade utgivningen och satsade på att leverera mer fördjupad affärsjournalistik.

Strategin har gett resultat – Enligt Tidningsstatistiks (TS) siffror för 2012 gör Resumé en ökning på från 5100 till 6200 i upplaga. Stegringen med 21,6 procent är störst i hela affärspresssegmentet.    

– Vi gör en angelägen produkt som fler och fler vill läsa. Med hjälp av nya arbetssätt och en duktig TM-avdelning har vi nått fina resultat. Det är såklart mycket glädjande samtidigt som konkurrensen är knivskarp. Vi tillåter oss att fira idag men imorgon är det hårt arbete som gäller igen, säger Claes de Faire, chefredaktör på Resumé  

Resumés marknadschef Martin Mellgren kommenterar utvecklingen:

– Arbetet med Resumés ompositionering har verkligen burit frukt under året. Vi ser över hela linjen hur affärsjournalistiken, formen och samspelet med nätet attraherar hela kommunikationsindustrin. Resumé gör ett starkt avtryck och skillnad. Det säljer både prenumerationer och tidningar

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TidningsstatistikResumé

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.