Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Richard Peyron

Publicerad: 2 december 2011, 14:29

Richard Peyron, kommunikationschef på Mediekompaniet.


Ämnen i artikeln:

Men hallå

Ni har gett ut en bilaga om Elvis, Koenigsegg, Kexchocklad och Absolut?
– Vi vill visa marknaden att vi även jobbar med ibladning och slå ett slag för starka varumärken som finns över hela landet.

Så heter den Splurge, förlåt en gamling, men vad är det?
– Det betyder att det är kul att hand­la, lustfylld shopping som sätter fart på endorfinerna. Det säger i alla fall vår copy.

Och vem är det?
– Fredrik Thunholm och Håkan Olofsson på Cabomba. Ad är Bengt Ahlström.

Men print är väl ändå ett döende medium, det säger alla här runt Stureplan...
– Icke! Det läses mer böcker och tidskrifter än någonsin och utanför tullarna är dagspressen urstark.

Annonser i print verkar ju få mycket stryk av tv och internet?
– Nja, men ända sedan 80-talet har textdelen i printannonser minskat. Vi brinner för det skrivna ordet och vill visa att det går att bygga kunskap med print, men det kräver bra copy.

Bilagor innehåller ju mycket text, men jag skakar ut dem ur morgontidningen och går raka vägen till pappersinsamlingskassen.
– De bilagor du skakar ut kränger. Fina människor kallar det ”ful­reklam”, men det är ingen tillfällighet att bilagor ökar.

Twittrar och bloggar du om prints förtjänster då?
– Nej, där är herr Peyron inte ännu. Men jag överväger att öppna ett Twitterkonto.

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

Ämnen i artikeln:

Men hallå

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.