Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Rietz petar marknadschefen

Publicerad: 1 juli 2009, 08:44

Först nytt namn. Och nu en ny organisation. Sveriges Kommunikationsbyråers vd, Björn Rietz, rationaliserar bort jobbet som marknadschef på förbundet med följden att Bon-Hee Nilsson har valt att säga upp sig. – Det handlar om att vi måste anpassa oss efter behoven, säger han till Resume.se.


Björn Rietz. Foto: Sören Andersson

Enligt flera källor till Resume.se har marknadschef Bon-Hee Nilsson beslutat sig för att lämna förbundet.  
– Den stämmer inte. Vi gör en större omorganisation där tjänsten som marknadschef inte längre ska finnas kvar. Men alla kommer att bli erbjudna nya arbetsuppgifter i den nya organisationen. Bon-Hee får en möjlighet att vara kvar om hon vill, vilket jag utgår från att hon vill, säger Björn Rietz.

Rietz säger att han vill vänta med att presentera den nya organisationen tills han meddelat förbundets sponsorer och medlemmar om nyordningen.
– Det handlar om att vi måste anpassa oss efter behoven, säger Björn Rietz.

Om Bon-Hee Nilsson lämnar är hon inte den enda som måste ersättas i höst.
Guldäggets projektledare Digge Zetterberg väntar barn och går på mammaledighet under hösten.
Michaela Pålsson som tar över som tf under Digges mammaledighet. Det är det mest naturliga valet eftersom hon redan i dag arbetar som produktionsledare för Guldägget, säger Björn Rietz.
Resume.se har förgäves sökt Bon-Hee Nilsson för kommentar.

Ett par minuter efter att Resume.se publicerat denna artikel i en första version ringer Sveriges Kommunikationsbyråers informationschef Morgan Öberg upp och bekräftar att Bon-Hee Nilsson har sagt upp sig:
– Hon har fört en dialog med Björn där hon förklarat att hon vill sluta på förbundet för att göra andra saker. De har i dag kommit överens om att hon slutar formellt i augusti, säger han.

Peter Willebrand

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.