Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Robert Lund

Publicerad: 3 februari 2009, 08:15

Robert Lund, 31 år, copy, Forsman & Bodenfors Han är clueless när det gäller mode, men i radiojuryn spelar inte det någon roll.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsMånadens Radio

Robert Lund

Hur många år har du varit i branschen?
– Snart två.

Bara två år i branschen, känner du dig som en rookie fortfarande?
– Så länge jag har kollegor som till exempel Anna Qvennerstedt och Oscar Askelöf kommer jag nog alltid att känna mig som en rookie. Men det är brutalt utvecklande och jag hade inte velat ha det på något annat sätt.

Vilka kunder jobbar du med?
– Sveriges Radio, Svenskaspel.se, Unicef och lite Apoteket.

Vilken är din drömkund?
– Harvey Nichols.

Varför är Harvey Nichols ett drömkonto?
– Jag hade kunnat säga säkert hundra andra konton också men Harvey Nichols verkar vara en modig kund. I en värld av idélös reklam fylld av photoshopade människor vågar dom gå åt motsatt håll och hela tiden göra lösningar som får mig att tänka "Faan, det där hade jag velat komma på!". Sen kan jag ingenting om mode heller. Till den grad att mina kollegor släpar ut mig på stan, pekar ut vad jag ska köpa, sorgligt men sant. Och jag tycker att det är roligt att jobba med saker som jag inte förstår.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Varje gång min kompis Patrik gillar grejer som jag har gjort, utan honom hade jag inte varit här.

Vem är den här kompisen Patrik vars omdöme du litar så mycket på?
Patrik Dunard är en barndomskompis som jobbat i branschen som ad i snart tio år. Nu driver han en egen byrå. Han tröttnade på att jag fnattade runt och inte gjorde något vettigt med mitt liv så han satte "Hey Whipple. Squeeze this." i händerna på mig och tvingade mig sen att söka in på Berghs. Killen är ett reklamgeni och tydligen inte heller helt oäven på att identifiera talang...

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Nike "Fate".

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.