Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rodeo får nya chefredaktörer

Publicerad: 20 Januari 2014, 11:22

Stampen-ägda Rodeo har utsett inte mindre än två nya chefredaktörer – Elin Unnes och Agnes Grefberg Braunerhielm. Elin Unnes kommer närmast från magasinen Bon och Vice och skriver även om musik för DN. Agnes Grefberg Braunerhielm är en veteran hos Rodeo.


Ämnen i artikeln:

RodeoStampen Media Partner

Mode- och populärkulturmagasinet Rodeo ökar utgivningstakten från två  till fyra nummer per år – första numret kommer den 22 april.

– När vi  ökar utgivningstakten öppnar detta dessutom upp för fler  annonssamarbeten. Våra kunder efterfrågar paketeringen print/digitalt  och de förändringar vi gör skapar grymma möjligheter för dem, säger  Rodeos produktchef Katharina Kuylenstierna i en kommentar.

I samma veva byter tidningen chefredaktör från Lisa Corneliusson till en duo – Agnes Grefberg Braunerhielm och Elin Unnes.

Agnes Grefberg Braunerhielm har jobbat  länge på tidningen och skriver om mode, medan Elin Unnes har jobbat på  Bon och Vice.
– Jag personligen vill att Rodeo ska vara som en  kompis som drar med en på äventyr, nån som är cool och snygg men ändå  inte elak, säger Elin Unnes i en kommentar.

Stefania Malmsten  fortsätter som cd för Rodeo, musikjournalisten Jenny Seth går in som  musikredaktör och Lisa Corneliusson finns kvar som kreativ rådgivare.

Stampen Media Partner arbetar med tillväxt inom digitala medier och redaktionell marknadsföring.

Gruppen äger bolag som OTW, Appelberg, Mobiento och just Rodeo.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

RodeoStampen Media Partner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.