Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 24 februari 2014, 15:14
Röhnisch och Volt
Efter en byråupphandling står det klart att Röhnisch väljer Volt som ny strategisk och kreativ kommunikationspartner.
Byråupphandlingen inleddes strax före jul. Röhnisch träffade många byråer innan man fattade sitt beslut.
– Valet av Volt som byrå gjordes med både "hjärta och hjärna" vilket speglar vår kultur på Röhnisch, menar Röhnischs marknadschef Camilla Fjällberg. Vi blev imponerade av byråns strategiska och kreativa höjd och arbetsgruppens tidigare erfarenheter. Dessutom kände vi oss trygga med deras förmåga att kunna gå på djupet i det grundläggande arbetet med konsument- och marknadsinsikter. Att majoriteten av arbetsgruppen bestod av kvinnor bidrog till valet.
Uppdraget handlar om att ta ett helhetsgrepp kring varumärket med utveckling av en ny varumärkesplattform och ett nytt kommunikationskoncept samt lansering av två kollektioner per år. Arbetet med varumärkesplattformen och lanseringen av vår- och sommarkollektionen för 2015 påbörjas omgående.
– Röhnisch är ju redan specialiserade på sportkläder för kvinnor, säger Cecilia Besserer, varumärkesstrateg på Volt. Det är en klar styrka och fördel vad gäller att skapa tydlighet och trovärdighet. Men marknaden är lika tuff som den är spännande. Konkurrensen ökar för var dag som går. Tillsammans med Röhnisch skall vi se till att varumärket sticker ut, tar för sig och skapar starka relationer - nu och på lång sikt.
Röhnisch Sportswear är ett svenskt familjeföretag med inriktning på att designa och utveckla sportkläder enbart för kvinnor. Företaget grundades redan på 40-talet och är idag ett internationellt varumärke representerat på cirka 20 marknader med kollektioner inom träning, golf, bad och jackor.
Krister Berntsson