Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Rosa Bandet webbsatsar

Publicerad: 22 september 2010, 13:19

Rosa Bandet-kampanjen drar igång den 1 oktober. I år storsatsar de hårt på att synas på webben – bland annat på Facebook och i Spotify.


Ämnen i artikeln:

PoolCancerfonden

Skärmdump från bannergeneratorn.

Den största nyheten som presenteras i årets Rosa Bandet-kampanj är en ”bannergenerator” som finns på kampanjsajten www.samla.in. Den genererar gratis bannerutrymme på de sidor som användaren länkar till. Genom att använda och dela med sig av länken som genereras kan kampanjen spridas gratis.

– Varje dag delas miljontals länkar på nätet där folk tipsar varandra om roliga och intressanta företeelser. Tänk om detta kunde göras tillsammans med en god gärning? Vi tog fasta på detta i vår idé och skapade bannergeneratorn, en länkförkortare som automatiskt genererar banners för Rosa Bandet-kampanjen. På så sätt bidrar varje länktips till kampanjen mot bröstcancer, säger Hanna Steiner, vd på Pool i en kommentar.

En annan nyhet för i år är att Facebookanvändare kan smycka sin profilbild, liknande det som har gjorts i Aftonbladets och de rödgrönas kampanjer.

Årets Rosa Bandet-kampanj är gjord i samarbete med Cancerfondens nya webbyrå Pool.

Arbetsgrupp på Pool

Projektledare: Eva Inde
AD: PJ Lindqvist
Copy: Maja Stenström/Stina Löving
Programmering front-end: Jens Hedqvist
Programmering back-end: Janek Hellqvist
Flash: Mani Sancho Ortiz

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PoolCancerfonden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.