Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ryan Reynolds grundar välgörenhetsorganisation för unga kreativa

Publicerad: 22 juni 2022, 09:21

Tillsammans med två andra och pengar från Deloitte grundar Ryan Reynolds Creative Ladder, för att hjälpa underrepresenterade grupper in i reklambranschen.


Ämnen i artikeln:

MångfaldDeloitteNyheter

Ryan Reynolds är på plats i Cannes den här veckan, och meddelade under ett panelsamtal att han tillsammans med Dionna Dorsey Calloway, designer och entreprenör, och David Griner, redaktör på Adweek, har grundat välgörenhetsorganisationen Creative Ladder.

Reynolds har tidigare grundat en byrå och varit aktiv i marknadsföringsbranschen. I en video som han delat på sin Twitter berättar han om sin kärlek för reklambranschen.

– Att spela in reklam är som att spela in en minifilm, och precis som i filmindustrin så jobbar man med dussintals talangfulla personer med häftiga jobb. Designers, skribenter, redigerare. Dessa yrkesgrupper finns överallt, inte bara i Hollywood, säger han.

För två år sedan grundade Ryan Reynolds Group Effort Initiative, för att öka inkludering och mångfald i underhållningsindustrin, och hjälpa människor med icke-vit bakgrund att ta sig in i branschen. Creative Ladder ska göra samma sak, men inom reklambranschen.

LÄS OCKSÅ: Fler än hälften fick jobb efter All of Us mentorprogram – nu kommer omgång två 

Förutom Ryan Reynolds själv och medgrundarna, går Deloitte in med finansiering. Även Hilton-kedjan investerar i projektet. 

– Vi har inte brist på talang, utan brist på möjligheter. Det blir vårt uppdrag att koppla samman, inspirera och inkludera en ny generation av unga kreatörer. Creative Ladder kommer att hjälpa oss kasta ett bredare nät och skapa möjligheter för unga personer med mindre nätverk, säger Dionna Dorsey Calloway till Adweek.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Twitter är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

MångfaldDeloitteNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.