Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ryssands-känga kan vinna lejon

Publicerad: 18 juni 2019, 08:16

Den enda svenska nomineringen i Cannes Lions nya kategori "Social & Influencer" går till Nord DDB och Björn Borg för blockchainkampanjen "Marriage Unblocked".


Ämnen i artikeln:

ReklamCannes Lions 2019

"Marriage Unblocked" är den första kampanjen i samarbetet mellan Björn Borg och Nord DDB. Det var i samband med fotbolls-VM som Björn Borg passade på att rikta en känga mot Ryssland genom en digital plattform som tack vare blockchainteknologi möjliggjorde giftermål.

Det gick att gifta sig både anonymt och offentligt, lagra sina krypterade löften och alltid ha ett certifikat på sitt digitala äktenskap tillsammans med en symbolisk besparing i kryptovalutan Ether.

Totalt är det 162 nominerade bidrag i "Social & Influencer"-kategorin. Om Nord DDB:s nominering omvandlas till lejon återstår att se i morgon när prisutdelningen äger rum.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamCannes Lions 2019

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.