Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Så blir Tele2:s nya kommunikationsavdelning efter sammanslagningen med Com Hem

Publicerad: 29 april 2019, 13:58

Det nya teamet besökte i dagarna Surfbältet i Norrland för att fördjupa sina kunskaper i hur mobilnätet fungerar.

Efter sammanslagningen med Com Hem presenterar Tele2 de personer som kommer utgöra bolagets kommunikations- och hållbarhetsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Tele2Comhem

Viktor Wallström blev i samband med att bolagets nya ledningsgrupp presenterades utnämnd till kommunikations- och hållbarhetsdirektör och han har precis avslutat en lång rekryteringsprocess för att få den nya kommunikations- och hållbarhetsavdelningen på plats.

Han började på Tele2 2013 och har innan dess arbetat som pressekreterare på Svenska Kraftnät samt som PR- och public affairs-konsult på Diplomat Communications.

– Jag är oerhört stolt över att ha lyckats samla ett så kompetent och engagerat team. Det finns både bredd och djup samtidigt som vi har grymt kul tillsammans, vilket är viktigt när man siktar högt och jobbar hårt. Nu ser vi fram emot att kunna växla ut vårt arbete ytterligare efter att under den senaste tiden varit undertaliga samt till stor del uppslukade av sammanslagningen av Tele2 och Com Hem. Det kommer mycket spännande från vårt håll framöver, säger Viktor Wallström i ett pressmeddelande.

Fredrik Hallstan har en bakgrund bland annat från Apple och Ericsson och kommer senast från en roll som presschef på Com Hem. På Tele2 är han head of B2B and fixed communications.

Joel Ibson har varit på Tele2 som head of corporate communications i ett år och har innan dess jobbat med PR, kommunikation och public affairs i byrå- och tobaksbranschen.

Louise Ekman är head of B2C communications och en av personerna bakom Surfbältet, som bland annat vann pris som Årets konsumentkampanj 2018. Före Tele2 var hon på Fazer samt Samsungs nordiska kommunikationsavdelning.

Linda Bornmark har över tio års erfarenhet av kommunikationsarbete på SAS. På Tele 2 är hon manager internal communications och en av drivkrafterna bakom förändringskommunikationen i sammanslagningen mellan Tele2 och Com Hem.

Karolina Arkinger börjar på Tele 2 som internal communications manager den 2 maj efter en roll som strategy implementation manager på NCC. Hon har erfarenhet från kommunikation och change management, och är en av grundarna bakom textil- och barnklädesvarumärket Frankofant.

Erik Wottrich börjar på Tele 2 i den nya rollen som head of sustainability i augusti efter fyra år på managementkonsultbolaget Centigo. Innan dess har han arbetat på bland annat PwC samt Sveriges Generalkonsulat i New York.

I slutet av förra året meddelade Tele 2:s marknads- och kommunikationsdirektör Åse Holmberg att hon skulle lämna sin tjänst, efter beslutet om att slå samman varumärkena Tele 2 och Com Hem. Det innebar även att marknadsavdelningen skulle få en ny organisation.

I januari berättade Resumé att omorganisationen inneburit att en rad höga chefer på marknadsavdelningen lämnat sina tjänster, däribland Lukas Krol, som varit marknadschef för Tele 2 och Malin Selander som varit kommunikationschef.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tele2Comhem

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.