Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så gick Perfect Day Media under pandemiåret

Publicerad: 29 juni 2021, 12:40

Amanda Schulman och Hannah Widell.

Hannah Widells och Amanda Schulmans Perfect Day-koncern hade gått igenom ett par år präglade av kris när coronaviruset slog till. Nu avslöjar nya siffror hur Perfect Day Media stod sig genom pandemiåret.


Ämnen i artikeln:

Hannah WidellHannah & AmandaPerfect Day Media

Hannah Widells och Amanda Schulmans bolag Perfect Day Media har några tuffa år bakom sig. 2018 gjorde man sin första förlust och omsättningen nära halverades. 2019 sattes den skönhetssatsning med vilken man hade försökt bredda verksamheten i konkurs och storägaren Bonnier Ventures valde att dra sig ur verksamheten. Sommaren 2020 hotade konkursförvaltaren med stämning efter en misstänkt transaktion innan konkursen, och bokslutet visade att konkursen kostat bolaget 43,6 miljoner kronor.

Nu skriver Breakit att vinden har vänt för Perfect Day. Den färska årsredovisningen från bolagsverket visar att omsättningen 2020 landade på 44,4 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 43,9 miljoner kronor. Samtidigt visar bolaget upp ett plusresultat på 352 807 kronor. 

– Med tanke på det tidigare katastrofala resultatet och allt vi har gått igenom, så känns det fantastiskt att vi under ett pandemiår har lyckats behålla omsättningen och visar ett positivt resultat. Framförallt eftersom vi också tvingades ta bort produktioner av livepoddar och video under året, säger Hannah Widell till Breakit. 

LÄS MER: Coronakrisen tvingar Perfect Day till omorganisering

Hon berättar vidare att Perfect Day Media i dag fokuserar helt på vad de kallar för premiumpoddar med högt produktionsvärde. Det har resulterat i att bolaget har skalat bort nästan hälften av sina poddar. Perfect Day Media har i dag 15 podcasts.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.