Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Så lanseras Bonniers Visage

Publicerad: 15 April 2011, 07:55

I onsdags lanserade Bonnier Tidskrifter magasinet Visage, en renodlad skönhetstidning. Annonsörer och mediebyråer hade bjudits in för att smygtitta på tidningen. Senare på kvällen bjöd Visage på fördrink på Swedish Beauty & Cosmetics Awards på Cirkus.


Ämnen i artikeln:

Linda GrahnBonnier TidskrifterVisage

Visage chefredaktör Linda Grahn.

I onsdags smyglanserades Bonniers nya skönhetstidning visage. Annonsörer och mediebyråer bjöds in till frukost för att få titta på tidningen som kommer att finnas i butik den 26 april.

På onsdagskvällen stod Visage för fördrinken till Swedish Beauty & Cosmetics Awards på Cirkus, ett event med 360 gäster.

– Den riktar sig till kvinnor som går loss i tax-freebutiker, men också till dem som tar det ett steg längre och funderar på operationer. Den delen av tidningen kallar vi beauty extended, säger Linda Grahn, chefredaktör för Visage, till Bonnier Tidskrifters intranät Insidan.

Visage kommer ut tre gånger i år och sedan planerar man att öka utgivningstakten.

– Om man lägger 1000 kronor på en kräm vill man veta att det här är en bra investering. Vi skriver mer och kunnigare om skönhetsprodukter än andra tidningar, säger Linda Grahn.

Johanna Källström, projektledare på BT Sales:

– Kunderna vill ha något snyggt och glossy, men det är framför allt kunnigheten om skönhetsprodukter som är attraktiv. De är nyfikna eftersom det blir allt vanligare. Varje år görs ca 25 000 plastikoperationer i Sverige. Trenden har gått från att förändra sitt utseende till att underhålla det, säger hon till Insidan.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.