Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så marknadsförs Rockbjörnen

Publicerad: 13 december 2007, 11:07

Rockbjörnen delas i slutet av januari – i dag börjar kampanjen för Aftonbladets musikpris. John Doe har valt att fokusera på ett nyinstiftat pris i printannonserna.


När årets Rockbjörnar delas ut den 24 januari finns ett pris som ingen fått tidigare – det nyinstiftade Årets svenska live-akt, som går till den som gjort den bästa live-konserten under året.

Det priset har John Doe valt att fokusera på i kampanjen man gör för Rockbjörnen. Kampanjen går i Aftonbladets alla printmedier med start i dag.

– Rockbjörnen är ett välkänt varumärke med otroligt hög kännedom, så vi kände att det behöver vi inte lyfta fram, i stället satsar vi på live-akten, säger Tommy Gottberg, kundansvarig på John Doe.

Radiospotarna går ut på att artister som är nominerade ringer upp privatpersoner och raggar röster. Det är autentiska ”Hassan-uppringningar” med Magnus Uggla och Idol-Danny. Efter samtalen har man ringt upp personerna och fått klartecken att använda dem i kampanjen.

Danny

Magnus Uggla

Arbetsgrupp

Kundansvarig: Tommy Gottberg
Projektledare: Richard von Yxkull
Kreatörer: Kalle Berglind, Jörgen Berglund, Martin Edman, Christoffer Lundström
CD: Fredrik Blomberg
Produktionsledare: Giustina Guariglia
Webb: Anders Mjöbring

Ansvarig hos Aftonbladet:
Pontus Ogebjer
Josefina Karlsson

Radioproduktionsbolag
Flickorna Larsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.