Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så ska Lowe Brindfors höja ambitionerna

Publicerad: 31 augusti 2009, 12:07

På Lowe Brindfors fredagsmöte förra veckan presenterades ett kontraktsförlag för medarbetarna med en uppmaning: höj ambitionerna.


Rickard Villard.

Enligt uppgifter till Resume.se har förslaget skapat en viss förvirring och upprördhet bland kreatörerna.
Men enligt Rickard Villard, kreativ chef för Lowe Brindfors, är den beskrivningen en klar överdrift:  
– Vi har sen en tid tillbaka påbörjat ett initiativ som inte bara innefattar kreatörer utan alla på byrån, säger han.
– Initiativet är inte för att någon anser att den kreativa nivån är för låg utan för att vi gemensamt på byrån kommit fram till att vår gemensamma ambition, som en av Sveriges bästa reklambyråer, måste vara högre.

Han ser kontraktet som en motivationshöjare som visar riktningen inför hösten.
– Den är fylld med kreativa möjligheter och roliga projekt, som vi nu måste se till att göra det mesta av. Skulle vara förvånad om inte våra konkurrenter gör motsvarande aktioner, säger han.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.