Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så ska Scholz & Friends väcka intresset för EU-valet

Publicerad: 19 mars 2009, 08:13

Den 4:e - 7:e juni är det val till EU-parlamentet. Ett val som intresset hittills varit svalt för. Enligt eu-upplysningen är det endast en fjärdedel av Européerna som vet att det är val till Europaparlamentet i år. En tuff uppgift väntar således Scholz och Friends internationella nätverk som har ansvaret för den gemensamma eu-kampanjen som presenterade idag.


Ämnen i artikeln:

Scholz & Friends

Du väljer är temat för kampanjen.

– Vi är glada och stolta att få spela en roll i kampanjen. Syftet med kampanjen är att visa EU:s medborgare möjlighet att påverka utvecklingen, säger Kay Höök, vd Scholz & Friends, Stockholm i en kommentar.

”DU väljer!” Så lyder temat för Europaparlamentets gemensamma informationskampanj inför Europavalet. Bakom kampanjen står Scholz & Friends internationella nätverk, som har det överordnade ansvaret för strategi och genomförande av kampanjen, i Sverige står Scholz & Friends Stockholm och Friends Agenda för det nationella genomförandet.

Åtta centrala teman i kampanjen kommer att anpassas till 27 länder i fråga om språk, ämnesval, tidsschema och medieval.
Genom bland annat stortavlor, TV, radio och Internetaktiviteter ska man väcka allmänhetens intresse för det stundande valet.
Även stora skulpturer, 3D installationer och multimediaboxar kommer att placeras i storstäderna Malmö, Göteborg och Stockholm som ska signalera mottot; ”Valet är ditt!”

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Scholz & Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.