Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så ska Telia få fart på mobilsurfandet

Publicerad: 18 juni 2008, 14:47

Trots snabba mobilnät och avancerade mobiler surfar få svenskar med sin mobil. Nu vill Telia få fart på mobilsurfandet i en ny kampanj.


Den nya kampanjen från Telia syns bland annat i busskurer.

Det är främst två skäl till att man inte använder mobilen för att surfa. Dels är man rädd för att det är dyrt och dels har man inte koll på mobilens alla funktioner. Telias reklambyrå Storåkers ska råda bot på detta i en ny kampanj.
– Telia erbjuder fast pris på nio kronor om dagen, samtidigt kan man få hjälp genom att skicka ett sms, säger Charlotte Laike projektledare för kampanjen.

Målgruppen är främst storstadsbor i åldern 25 till 35 år gamla. De ska nås på platser där man har några minuter att surfa bort. Kampanjen kommer därför att synas på busskurer och i tunnelbanan inledningsvis. Utomhuskampanjen syns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

I reklamen hänvisar man till ett antal kända sajter som Myspace, Blocket och Spraydate.
– Vi har inget samarbete med dem, men har frågat om det är okej att använda deras sajter i kampanjen.

Utomhuskampanjen får stöd från webb och print. Senare i sommar kommer också en ny reklamfilm, där Teliafamiljen tar upp mobilsurfning.

Arbetsgrupp

Kund:
Ulrika Norström Telia

Storåkers:
Mitte Blomqvist AD
Klaudia Carp AD
Anna Wallin Produktionsledare
Anders Westman Original
Maria Widemar Art buyer
Charlotte Laike Projektledare

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.