Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 16 oktober 2008, 07:42
I en ny reklamfilm möter vi Treo på nytt sätt.
Värme och humor ska locka de yngre att använda tabletten.
Bakom det nya kommunikationskonceptet ligger reklambyrån Garbergs och Treo själva.
Det nya konceptet är sprunget ur insikten om att Treo som varumärke har tappat relevans i den yngre målgruppen på senare år. Många upplever också att brustabletter är ett omständligt sätt att ta en tablett på.
– Du tar inte Treo när du blir sjuk, utan när du besväras av huvudvärk och vill kunna fortsätta med det du håller på med, skriver Pernilla Berg, projektledare på Garbergs, i ett mejl till Resumé. Det är en position som Treo redan har i de lojala kundernas medvetande.
Med kommunikationen vill Garbergs på ett varmt och humoristiskt sätt visa att Treo kan bota huvudvärk snabbt.
Filmen har premiär i Sverige och Danmark på lördag.
Uppdragsgivare, McNeil: Elisabet Thorén och Karin Acking
Arbetsgrupp Garbergs:
Lotta Mårlind, AD
Henning Wijkmark, Copy
Sandra Beijer, Copy
Nina Åkestam, Planner
Roger Blomqvist, Original
Simon Hernadi, Byråproducent
Malin Åsbrink, Produktionsledare
Pernilla Berg, Projektledare
Produktionsbolag: St Paul Film
Regissör: Brian Lee Hughes
Producent: Mattias Bengtsson
Animation: Fido
Per Torberger