Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Så slåss de om nya studenter

Publicerad: 24 Mars 2010, 09:53

ABB, Ericsson och Swedbank. Det är några av dragplåstren i Mälardalens högskolas senaste kampanj.


Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Med payoffen; utbildningar som leder till jobb, och med arbetsgivare som talespersoner går MDH ut i en stor kampanj för att rekrytera nya studenter. Kampanjen, som kommer att löpa över hela året, med start denna vecka, slåss bokstavligen talat om de nya studenterna. 
– Vi ville göra något annorlunda och inte bara berätta vad bra vi är, utan faktiskt låta arbetsgivarna själva gå ut med budskapet att våra studenter är attraktiva för arbetsmarknaden, säger Sara Seltborg, informationschef på Mälardalens högskola.

I annonserna är det också därför riktiga arbetsgivare, och inte modeller som blivit avbildade. 
– Det är givetvis jätteroligt att sådana stora arbetsgivare ställer upp som garanter, och visar på hur attraktiva våra studenter är.

Idén till kampanjen var att göra något som stack ut från mängden, och inte ännu en kampanj  där man låter studenter intervjuas.
– Vi kände att vi ville visa upp en annan sida, den att vi har ett gott samarbete med företagen i regionen, och att våra utbildningar i slutändan leder till jobb.

Kampanjen, som genomförs i flera steg ligger uppe på högskolans egna hemsida i detta nu. Inom kort rullar även printenheterna ut.
– Utöver det kommer det att vara stort fokus på webben, med olika enheter och tävlingar, där den som exempelvis lyckas sprida kampanjen till flest människor vinner en Iphone. Målet är att slå förra årets virala spridning som låg på över 40 000.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Kärnhuset. Bilderna är tagna av Kalle Gustafsson och illustrationerna är gjorda av Jonas Bergstrand.

Arbetsgrupp på Kärnhuset är: Kundansvarig Johan Henriksson, Strateg Patrik Lundberg, Operativ projektledare Erik Ridman, AD Jakob Westman, Copy Fredric Tunholm.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.