Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Saatchi & Saatchi bjöd på allsång på Trafalgar

Publicerad: 4 maj 2009, 05:26

En av vårens mest spridda reklamfilmer är dansen på är Liverpool Street Station. Pendlares reaktioner när plötsliga hundratals människor börjar dansa i vänthallen har blivit klassisk. Allt filmades av Saatchi & Saatchi för mobiloperatören T-Mobile.


Den sista april bjöds allmänheten in till ett nytt event på Trafalgar Square. Det var oklart vilken sorts event men förväntningarna var mera dans.

De 13 000 fick inte dansa som de hade tänkt. I stället delades det ut 2 000 mikrofoner och publiken fick sjunga med i Beatles Hey Jude. Efter Neil Sedakas Is This The Way To Amarillo och Britney Spears Baby One More Time trädde popstjärnan Pink fram och ledde publiken att sjunga Janis Joplins Piece Of My Heart.

20 kameror var utställda runt Trafalgar Square för att filma tillställningen. Efter en timmes allsång fick Saatchi & Saatchi , och produktionsbolaget Partizan, snabbt rusa till studion. På lördag kväll, 48 timmar senare, skulle första reklamfilmen från Trafalgar Square visas på brittisk tv.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.