Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Saatchi & Saatchi gör reklamkampanj för Visa

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

I dag måndag drar Visa International i gång en ny reklamkampanj i Sverige. Budskapet är att ny teknologi gör det möjligt att betala med Visa-kort på nya och spännande sätt. Kampanjen är framtagen av Saatchi & Saatchis Londonkontor.


"Kampanjen består av två reklamfilmer. Den ena filmen, "Öknen" handlar om ett kärlekspar som tittar på Singin' in the Rain genom glasögon som är kopplade till internet. Entrén betalar de genom att rikta blickarna mot en Visa-logotyp efter att ha fått sina ögon avscannade för identifiering.Den andra filmen, "Joggaren", handlar om en kille som har glömt sitt Visa-kort när han ska köpa joggingskor. Men köpet godkänns efter identifiering av hans fingeravtryck.- Som världens ledande betalningssystem kommer Visa att kunna dra nytta av de nya möjligheter som framtiden skapar. Filmerna ska förmedla känslan av dessa möjligheter, tillsammans med optimism och värme, värden vi tycker Visa representerar, säger John Pallant, kreativ chef på Saatchi & Saatchi."Arbetsgruppen på Saatchi & Saatchi består av Ajab Singh, art director, John Pallant, copywriter och Sam Bayer, regissör.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.