Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Säljarna lämnar Veckans Affärer

Publicerad: 14 oktober 2009, 08:58

Per Laredius, försäljningsdirektör på Veckans Affärer och Cecilia Cherif, ansvarig för ett nytt annonspaket där VA.se ingår, kommer att gå vidare till nya tjänster inom Bonnier Tidskrifter. Dessutom har Lena Kjellqvist, ansvarig för konceptförsäljning sagt upp sig.


Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerPrivata Affärer

Cecilia Cherif, Per Laredius och Lena Kjellqvist. Foto: Resumé (bilden är ett montage)

Per Laredius är ena halvan av säljbolaget LD Media, som Bonnier Tidskrifter köpte ifjol. Bolaget ansvarade för att sälja annonser för Bonniertidningarna Veckans Affärer och Privata Affärer.

Efter affären blev Per Laredius vd för B2B Sales ett bolag med ungefär samma uppdrag som det fristående bolaget hade. Haig Daniels som var den andra delägaren i LD media är idag annonschef på Veckans Affärer.

Per Laredius värvade sedan Cecilia Cherif i augusti från DN. Hon skulle då ansvara för ett nytt annonspaket som omfattar Veckans Affärer, Resumé, Privata Affärer och Teknikens Världs sajter.

Men nu har både Laredius och Cherif petats från sina jobb. De ska istället jobba med att dra in nya kunder till Bonnier Tidskrifter. Per Laredius vill inte kommentera uppgifterna.

Även Anders Kvarby, ny annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter passar.
– Jag får återkomma med information om en vecka, säger han till Resume.se.

Veckans Affärer kommer att tappa ytterligare en säljare inom kort. Lena Kjellqvist, som ansvarar för tidningens konceptförsäljning har sagt upp sig.
– Det stämmer att jag sagt upp mig.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.