Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sandra Beijer

Publicerad: 26 januari 2009, 08:15

Sandra Beijer, 24 år, copywriter, Garbergs Reklamjaktsvinnaren tar plats i 2009 års radiojury.


Ämnen i artikeln:

Sandra BeijerGarbergsMånadens Radio

Sandra Beijer. Foto: Björn Elgstrand

Hur många år har du varit i branschen?
– Ett år.

Vilka kunder jobbar du med?

– Treo, Försäkringskassan, Akademibokhandeln, Glocalnet och Dumle.

Vilken är din drömkund?
– Alla som vågar, orkar och vill!

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Att sitta i radiojury med Johannes Ring såklart.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?

– Färjan.

Varför är Färjan så bra kommunikation?
– Därför att den inte bedöms som reklam utan är istället något som man slår på istället för att stänga av. Och att stänga av är trots allt är det allra vanligaste som händer när reklam dyker upp.

Du är ju även bloggstjärna, hur påverkar det din yrkesroll som copywriter?
– Det är två olika slags yrken som tjänar på varandra. Jag får inspiration av båda två som de kan utbyta sinsemellan.

Om du fick byta liv med någon för en dag, vem skulle det vara?
– Skådespelerskan Zooey Deschanel sa i en intervju att hon på söndagarna efter att hon har vaknat spelar piano i tre timmar och sen cyklar hon till stranden. Så önskar jag att mina söndagar också var.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News