Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

SAS till Mediacom

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Mediabyrån Mediacom blir SAS nya internationella byrå. Det står klart efter en nordisk byråupphandling.


"Att vinna SAS uppdraget är en bekräftelse på att vi som mediebyrånätverk har kunnat erbjuda den integrerade kommunikationsplaneringen som SAS har efterfrågat på nordisk nivå, säger Brian Akers, ansvarig för Mediacom i Norden i en kommentar.SAS har samarbetet med Mediaedge CIA sedan 1994. OMD, Mediaedge CIA, Mindshare, Carat och Mediacom deltog i pitchen.Det blev slutligen Mediacom som tog hem uppdraget som värderas till tresiffriga miljonbelopp, enligt tidigare uttalanden av SAS marknadsdirektör Jens Willumsen.Willumsen har ett förflutet i Mediacomkoncernen som chef för mediebyråns danska bolag. - För Sveriges del har vi satt ihop de bästa resurserna från Mediacom gruppen för att svara upp mot de behov som SAS har, säger Joachim Persson, vd på Mediacom i Sverige.Mediacom övertar officiellt uppdraget första januari 2003. På reklambyråsidan samarbetar SAS idag med Lowe Brindfors som internationell partner.

Andreas Johansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.