Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Scheibel lämnar Brindfors för Fallon

Publicerad: 26 mars 2009, 17:15

Tim Scheibel, Lowe Brindfors och tidigare Lowe Tesch, blir digital creative director på Fallon London. – Det är med blandade känslor som jag lämnar, säger Tim Scheibel.


Tim Scheibel – goes Fallon.

Tim Scheibel har under senare år varit inblandande i flera uppmärksammade och prisbelönta internationella kampanjer för både Stella Artois och Saab.
Han har också jobbat nära Rickard Villard, cd, på Lowe Brindfors.
Förra året tappade Lowe-nätverket Stella Artois som kund och senaste tiden har Saab varit ett problemfyllt varumärke med en osäker framtid.
Men det är inte anledningen till att Tim Scheibel nu väljer att lämna Brindfors.
– Nej, verkligen inte. Vi har mer att göra än någonsin på Lowe Brindfors. Och det är med blandade känslor som jag lämnar. Jag har under 8-9 år arbetat inom Lowe.

Fallon London är en av världens mest framgångsrika byråer senaste åren och har BBC, Budweiser, Cadbury’s, Eurostar, Orange, Skoda, Sony och  Tate på   kundlistan.
Tim Scheibel kommer att jobba nära Måns Tesch, Fallons digitala chefstrateg.  Båda jobbade tidigare tillsammans i just Lowe Tesch.
– Jag har också under lång tid planerat att söka mig utomlands. Fallon är ett superbt exempel. Nu får jag chansen att inifrån följa hur en av världens största reklambyråer jobbar och får ut sina grejer. Förhoppningsvis kan också jag bidra med något till den processen.

Du tar alltså steget trots att du redan fått  många internationella uppdrag via Lowe-nätverket?
– Ur ett digitalt perspektiv är det förstås intressant att få tillgång den plattform av stora kunder som Fallon arbetar med, och att få en chans att genomföra idéer och kampanjer utifrån deras tänk.

Vet du i dag vilka kunder som du ska arbeta med, Fallon har ju gjort mycket uppmärksammade kampanjer för både Sony och Cadbury?

– Inget är knutet till någon speciell kund i dagsläget. Vi får se vad som behövs.  

Hur ser du på det konjunkturella läget, det verkar ju rätt tufft just nu för många byråer i London?

– Jag kan inte sticka under stol med att den tanken slagit mig. Samtidigt finns det aldrig någon ”rätt tidpunkt” att röra på sig. Och det är nu som värdet av att göra bra reklam är viktigare än någonsin.

När böjar du?

– Runt 20 april är tanken.  Jag jobbar månaden ut hos Lowe Brindfors.

Ni börjar bli många svenskar på byrån, fyra fem stycken?

– Ja, jag tror det till och med arbetar en svensk tjej i receptionen.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.