Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Scholz & Friends kniper Tallink

Publicerad: 11 mars 2008, 15:05

En av anledningarna till att Scholz & Friends fick uppdraget är deras erfarenhet av just resebranschen. Byrån har jobbat med bland annat Fritidsresor, Temaresor, Flynordic och Skistar.


Flaggskeppet "Galaxy". Foto: Tallink

– Scholz & Friends lyckades övertyga och charma oss genom att påvisa fördelen med att de tänker provokativt och nytt samtidigt som de vilar på en mängd erfarenhet, säger Irene Kiisk, creative director på Tallink/Silja Line.

Tallink köpte under 2006 Silja Line och är nu Östersjöns största rederi. Scholz & Friends har fått uppdraget att marknadsföra båda varumärkena. En av utmaningarna för den nya byrån är att marknadsföra rederiets ”flaggskepp” Galaxy, som i höst börjar trafikera Stockholm – Åbo.

Uppdraget gick till Scholz & Friends efter en upphandling. Uppdraget låg tidigare på Grey.

Arbetsgrupp Scholz & Friends Stockholm:
Edwin von Werder, Arvid Svanvik, Stefan Nüth och Gabriella Wollo

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.