Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SCP gör Volvos motorshow

Publicerad: 2 Oktober 2008, 12:10

Göteborgsbyrån SCP har gjort hela Volvos kommunikation till Paris Motor Show, som är en av världens största bilmässor. Bland annat en 45 meter lång medievägg.


SCP har haft Volvos bilsalonger som kund under flera år. I år blir första gången de får göra allt kommunikativt arbete för Volvos medverkan i Paris Motor Show.

– Kommunikationen bygger på Volvos kreativa brief och är starkt kopplad till deras globala miljökampanj, säger Dragan Pavlovic, cd på SCP.

Volvo lanserar under mässan sina nya miljöbilar DRIVe.

– Målgruppen är väldigt delad, 11 000 personer från medier, och sedan 1,5 miljoner besökare. Vi har riktat oss mot medierna på ett sätt och till publiken ger vi lite mer.
– Den skandinaviska arkitekturen är ren och snygg och ska funka som en oas i en miljö som oftast är väldigt plottrig på mässor som dessa.

Förutom filmer, grafik och broschyrer har man även gjort en jättelik ”mediefasad” på 45 meter med skärmar där Volvos koncept förklaras.

– Det är ett jättelikt scenografiskt verk. Vi vill stå ut i mängden samtidigt som vi följer den kommunikativa briefen, säger Dragan Pavlovic.

Paris Motor Show hålls mellan den 4 och 19 oktober.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.