Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Se upp i backen!

Publicerad: 23 Oktober 2009, 09:56

Goss gör en ny kampanj för skidanläggningen Stöten. Den visar hur barnvänliga Sälenfjällen även utmanar föräldrarna.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GGoss

Kampanjen för Stöten startar nästa vecka.

Sälen är känt som det barnvänligaste stället för semestrande skidåkare. Men en av de fem anläggningarna, Stöten, erbjuder bättre vuxenskidåkning än de andra anläggningarna, hävdar Goss, som har haft reklamuppdraget för Stöten i ett år.

Kampanjen är utgjord genom barnens ögon med barn som visar att backarna minsann kan bli kluriga utmaningar även för föräldrarna.
– I Stöten trillar till och med extremskidåkaren om han eller hon inte skärper till sig. Man blir överraskad, säger Fredrik Toreskog, projekt-ledare på Goss.

Kampanjen startar nästa vecka och går i dags- och kvällspress, resemagasin, som dr till tidigare gäster och i radio. Det här är profil-delen i kampanjen. Senare i vår kommer mer utbudsannonsering med prisfokus, enligt Fredrik Toreskog.

Arbetsgrupp: Stöten

Byrå: Goss
Uppdragsgivare: Malin Thorsen och Jonas Grev
Arbetsgrupp: Goss
Mediebyrå: Bright Media Agency
Medieköp 2008: 3,7 Mkr brutto. Källa: Sifo Reklammätningar

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GGoss

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.