Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Selecta vill att vi ska ställa krav på kaffet

Publicerad: 17 mars 2008, 12:15

Selecta uppmanar i en ny kampanj från Kärnhuset kontorsslavarna att ställa krav på sitt kaffe. Man vill med kampanjen trycka på kaffets smak och råvaror.


Marknadsledaren på automatkaffe på jobbet går till offensiv i en ny kampanj från Kärnhuset. Selecta uppmanar nu konsumenterna att börja ställa krav på kaffet och att ”ställa chefen mot väggen”. Helene Frankenberg, marknadschef på Selecta, menar att det trots det stora intresset för kaffe varit ganska tyst i den externa kommunikationen i branschen, något man nu vill ändra på.

– Vi vill framhålla kvaliteten. Vi vill trycka på smaken och kaffets råvara, säger hon till Resume.se

Kampanjen drar igång söndagen den 16 mars och kommer att gå såväl utomhus som i tv, radio och i företagets egna kanaler.

Arbetsgrupp: Selecta

Uppdragsgivare: Helene Frankenberg marknadschef, Suzanna Renhuldt, projektledare  
 Byrå: Kärnhuset
Arbetsgrupp: Jonas Järnfeldt projektledare, Jakob Westman AD, Carin Lindewall, copywriter, Tove Hägg produktionsledare
Film: Johan Carlsson regi, Gustav Danielsson foto
Musik: Nicke Wenster
Mediebyrå: Mediaedge:cia

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.