Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Semestra tre hållplatser bort"

Publicerad: 2 mars 2010, 09:59

Res bort tre hållplatser från där du bor och semestra på Scandic. Det är buskapet i Scandics senaste kampanj.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstScandic

– Nu vill vi introducera begreppet Staycation i Sverige, säger Jessica Agert presschef på Scandic.

Scandic vänder sig till semestersugna med en tunn plånbok. Konceptet kommer från USA där Staycation blivit ett nytt begrepp under finanskrisen, då människor inte haft råd att semestra utomlands.

Jessica Agert tror på kampanjen och säger att hon själv testat att semestra någon hållplats bort tillsammans med sin man.
  – Det var trevligt, vi åkte iväg och hade otroligt trevligt. Att få ensamtid med min man uppskattar jag verkligen och det är ju svårt att få ihop det annars.

Är det kul att semestra tre hållplatser bort?

– Det är inte så många människor som har tid och råd att semestra överhuvudtaget så då är det bra att vi introducerar Staycation i Sverige.

Reser du helst utomlands eller i Sverige om du får välja?

– Jag semestrar hellre i Sverige där jag bor.

Vad är det bästa med Staycation?

– Det är billigt. Folk kommer iväg istället för att sitta hemma och tiden man får tillbringa tillsammans är ju guld värd.

Vad kommer det att kosta?

– Från 360 kr och uppåt beroende på tillgång och efterfrågan.

Scandics reklambyrå Åkestam Holst ligger bakom kampanjen som kommer att gå på tv i de nordiska länderna. Den kommer också att följas upp med en radiokampanj lite senare.

I kampanjen finns också en tävlingssida på Facebook.

Daniel Nilsson

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstScandic

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.