Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Seqr lanserar återbäringsprogram

Publicerad: 9 Mars 2015, 10:24

Foto: Bild från SEQR:s hemsida

I dag släpper mobilbetalningsföretaget Seqr ett nytt återbäringsprogram. Det nya programmet ger upp till tre procents återbäring och erbjuder kunden möjlighet att koppla sitt bankkonto till tjänsten. Förhoppningen är att antalet mobilbetalningar ska öka.


Ämnen i artikeln:

SeamlessSEQR

Genom att knyta bankkontot direkt till Seqr slipper kunden faktura. En förändring som Seqr hoppas ska göra att mobilbetalningarna känns smidigare och därmed också leder till att fler byter betalsätt.

Återbäringen kräver ingen registrering utan betalas automatisk ut till de som använder tjänsten. Återbäringens procent baseras på hur många köp som gjorts med Seqr. Ju fler köp desto högre återbäring. Den som handlar via Seqr 1-11 ggr/månaden får tillbaka en procent. Den som handlar 12-19 transaktioner får tillbaka två procent. Och gör man 20 eller fler transaktioner får man tre procent tillbaka.

Seamless står bakom mobilbetalningstjänsten Seqr. Resumé ringde upp Jonas Larsson, marknadsdirektör på Seamless, som berättra mer om satsningen:
– Seqr erbjuder redan världens bästa tekniska plattform för mobila betalningar, nu har vi kompletterat med världens bästa kunderbjudande. När vi har jobbat med marknadsföringen har vi sett en stor uppskattning med till exempel kuponger. Därför har vi gjort en strategisk ny ryckning med ett återbäringsprogram som baseras på hur mycket du använder Seqr som betalning. Dessutom erbjuder vi konsumenterna att koppla Seqr till sitt bankkonto, vilket gör att gränsen mellan den traditionella plånboken och mobilen suddas ut.

Vad hoppas ni att det här ska betyda för Seqr?
– Den här satsningen är ett kraftfullt incitament både för företag och konsumenter att börja använda mobilen när man betalar. Vårt återbetalningsprogram är inte limiterat – utan gäller ovanpå reor, kuponger och andra lojalitetsprogram. Därför förväntar vi oss en kraftfull effekt av användandet av Seqr.

Kommer ni att slopa "vanlig reklam" för att satsa på detta?
– Nej, vi kommer även i fortsättningen att ha rabatterade erbjudanden på specifika varor, men det tilltalar en mycket snävare målgrupp. Med återbäringsprogrammet blir alla köp lika värda. Historiskt har vi finansierat rabatterna, skillnaden nu är att varumärkena går ut med sina erbjudanden.

I dag är gränsen för att få tre procents återbäring ganska låg, det räcker med 20 köp i månaden. Är det en gräns som kommer att höjas i framtiden?
– Det kan inte jag sia om i dag, vi har gjort bedömningen att det är en rimlig gräns och att återbäringsprogrammet är lättillgängligt med få villkor som begränsar det.

Vilka är begränsningarna?
– Egentligen inga alls – förutom vårt invanda beteende att använda kontanter och kort.. I vissa situationer tänker konsumenten inte på att man kan betala med Seqr för man är så van att ta fram betalkortet eller kontanter, detta kan göra att man ser fördelar med mobilbetalningar.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

SeamlessSEQR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.