Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Silver till SvD i Echo Awards

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Den största internationella reklamtävlingen i direktmarknadsföring, Echo Awards, är avgjord. Trampolin och Svenska Dagbladet fick silver för sin prenumerationskampanj.


Svenska Dagbladets höstkampanj från 2001 gav drygt 3000 nya prenumeranter, vilket renderade tidningen och byrån Trampolin Draftworldwide silver i Echo awards. Byrån fick också brons för en kampanj för försäkringsbolaget SPP.- För SvD ville vi kommunicera det nya formatet som många fortfarande inte kände till. Vi skickade ut en trycksak i tidningens gamla form och uppmanade mottagarna att klippa bort överflödigt material, berättar Carlo Stecksén, projektledare på Trampolin Draftworldwide. Kampanjen gick också utomhus, på bussar, med telemarketing och i radio.Dma Echo awards gick av stapeln för 85:e gången och prisutdelningen i San Francisco på måndagen leddes av Saturday night live-profilen Kevin Nealon. Årets upplaga hade fått 1 113 anmälda bidrag från hela världen.Inga andra svenska byråer fick pris, men flera norska och danska fick silver och brons.Grand Prix, "Diamantpriset", gick till en spansk integrerad kampanj för Amnesty international gjord av CP Interactive i Madrid.

Maria Lindholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.