Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Simon Mogren

Publicerad: 20 februari 2009, 07:23

Simon Mogren, 29 är digital creative director på DDB. Han tar plats i webbjuryn för Månadens Kampanj.


Ämnen i artikeln:

DDBMånadens Webb

Simon Mogren. Foto: Björn Elgstrand

År i branschen?
– Åtta.

Uppdrag du jobbar med?
– Försvarsmakten, Re:member, Skoda, Trygg Hansa, Unibet, Willys, McDonald’s, Fritidsresor med flera.

Drömkonto?
– Apple vore inte helt fel, eller Playstation.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Priserna i Cannes Lions och Guldägget.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?

– Roll Up-Kungen, Roll Up för under 1000 spänn.

Hur skulle du bygga en sajt som gör reklam för dig själv?

– Jag skulle nog göra den som ett community eller forum där andra får prata gott (förhoppningsvis) om mig. Den skulle få leva sitt egna liv, folk skulle kunna lägga upp de jobb jag gjort som de själva tycker är bäst osv. Lite som en gammaldags fan club.

Och hur hanterar du det om de inte pratar gott utan börjar avslöja dina mörkaste hemligheter?
– Det får man ta, det är ärligheten som är en del av experimentet. Bra marknadsföring är transparent. I dagens samhälle, framför allt den digitala delen, där många hemligheter snabbt hittar ut till den breda massan så är det av yttersta vikt att snarare ändra sina förutsättningar och värderingar än att gömma, eller polera, skeletten i garderoben. Sen tror jag att folk respekterar och kanske till och med beundrar de företag och personer som står för något och är ärliga och transparenta. Vem vill jobba med, eller stödja, någon som gömmer och döljer något?

Hur skulle du vidareutveckla Resume.se?
– Mer social interaktion, kommentarer och liknande. Besökare skulle kunna skriva egna nyheter utväxla erfarenheter, tips och historier. Interaktiva seminarium, föreläsare och kurser. Fast det känns ju rätt uppenbart och logiskt.

En dröm i livet du vill förverkliga?
– Karriärmässigt så finns det ju massor av saker man vill göra, kunder man vill jobba med, projekt att köra igång. På ett mer personligt plan så vore det kul att stå på scen och spela musik igen, inte fylla Globen kanske, men fylla Cirkus någon gång?

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

DDBMånadens Webb

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.