Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sista filmen med Storåkers

Publicerad: 25 November 2009, 16:03

Telia bytte reklambyrå från Storåkers McCann till DDB efter sommaren. Men när en ny Teliafilm dyker upp i rutan ikväll är det fortfarande Storåkers som ligger bakom.


Ämnen i artikeln:

Robert NygrenTeliaStoråkers McCannEsteban

– Ja. Det stämmer att vi gjort filmen, men det här blir med största sannolikhet vår sista film för Telia, säger Robert Nygren, projektledare på Storåkers McCann.

Därmed sätts det definitivt punkt för en av de senaste årens mest framgångsrika reklamsamarbeten. Det var 2003 som Storåkers fick uppdraget för Telia. Syftet med Teliafamiljen, som såg dagens ljus året därpå, var att ladda Telias varumärke med emotionella värden.

Och reklamen har verkligen gått hem. I fjol gjordes en mätning av reklamen.
– 70 procent var positiva till Teliareklamen. I undersökningen svarade samtidigt drygt 60 procent att de var negativt inställda till tv-reklam.

Den sista filmen från Storåkers används för att lyfta fram Telias erbjudande om film via digital-tv. Teliapappan Gunnar dyker upp i scener som är hämtade från storfilmerna Forrest Gump, Ghost och The Shining.

Arbetsgrupp: Telia

Uppdragsgivare Isabelle Lechte

Reklambyrå: Storåkers McCann
AD: Henric Almquist
Copy: Martin Johansen
Projektledare: Robert Nygren
Produktionsledare: Linda Rundqvist

Produktionsbolag: Esteban
Regissör: Alex Brügge & Markus Ernerot
Producent: Sofia Wall
Fotograf: Henrik Gyllenskiöld

Ljud och online: Riviera

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.