Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

SJ i final med fåtal byråer

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

De senaste åren har SJ samarbetat med reklambyrån Tempel och mediabyrån Carat, men nästa år tar nya byråer vid. Reklambyråvalet går nu in i finalfasen med enbart några byråer kvar.


- Intresset för SJ är stort och vi har fått enormt fina anbud, med hög kvalitet på samtliga presentationer. De vi nu går vidare har vi valt ut baserat på de underlag vi fått in, i kombination med presentationerna. Vi har tittat på flera olika variabler, bland annat på balansen mellan kreativitet och strategisk förmåga, säger Gunilla Asker, marknadsdirektör på SJ.Upphandlingen har genomförts i tre steg. Först ombads byråerna ett femtontal byråer enligt uppgifter till Resumé - att svara på ett frågeformulär, exempelvis om byråns ägarstruktur och befintliga kunder. Därefter skedde en utvärderingsfas kompletterat med presentation av de byråer som gått vidare. Nu går SJ vidare i finalfasen med några få byråer.- Vi kommer att ägna helgerna åt att utvärdera de byråer som är kvar. Helt klara med reklambyråvalet räknar vi vara i mitten av januari.Byråvalet innefattar även mediabyrå. Idag samarbetar SJ med mediabyrån Carat, men även det kommer att förändras. - I valet av mediabyrå har vi dock ännu inte kommit lika långt, det arbetet kommer att intensifieras i januari, säger Gunilla Asker.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.