Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Skanska vill att du köper nytt

Publicerad: 24 februari 2010, 08:10

I slutet av veckan går startskottet för en Skanska-kampanj riktad till privatpersoner. Skanska vill nå ut till dem som ännu inte har beslutat sig för att köpa en nyproducerad bostad eller en begagnad sådan.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsSkanska

Skanskas undersökning visar endast tio procent vill ha just en nyproducerad bostad. Samtidigt har en majoritet inte bestämt sig för om de ska köpa nyproducerat eller ej. Och det är just denna grupp som Skanska vill nå i en större kampanj som framförallt ska gå i TV4, men även köras via en kampanjwebb:
– Vi vill påverka dem som ännu inte har bestämt sig kring sitt boende och peka på fördelarna med att bo i en nyproducerad bostad, säger Niclas Strahnher, pr-ansvarig för Skanskas bostadsutveckling i Norden.

Bakom kampanjen ligger Lowe Brindfors samt produktionsbolaget Esteban. Kampanjen bygger på att det inte var bättre förr, utan att just nyproducerade bostäder har en rad fördelar:
– Vi visar hur utvecklingen har skett på sistone och att exempelvis ett modernt kök inte bara är ett kök idag. Samtidigt som jungfrukammaren och liknande har förpassats till historieböckerna, säger Niclas Strahner.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsSkanska

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.