Nyheter
Skara Sommarlands nya reklamfilm ska visa hur komiskt ett semesterbeteende blir i vardagen
Publicerad: 16 maj 2023, 11:34
Foto: Kampanjbild
Inför öppning pushar Skara Sommarland för den nya attraktionen BadringsBumpers genom att låta en besökare ta den ut i vardagen där hon krockar med kollegor och fikande pensionärer.
"BadringsBumpers – Så kul att du inte kan sluta" Så lyder Skara Sommarlands slogan i reklamfilmen för parkens senaste attraktion. Den nya attraktionen utgörs av runda radiobilar som liknar stora badringar där besökare åker runt på en bana och ”bumpar” in i varandra.
I reklamfilmen följer vi en kvinna som tar med sig nöjet från attraktionen ut i vardagen. Iförd en badring krockar hon in i människor i sin omgivning. På cafét får ett äldre par problem att hålla i croissanten, kollegor flyger åt alla håll och drinkar som spills. Musiken i filmen, som har starka danbansinfluenser, är specialskriven av artisten Jakob Karlberg, känd för sin hit ”Fan vad bra”.
Reklamkampanjen startade den 15 maj och består av en längre film på 30 sekunder samt flera kortare varianter. Filmen kommer att sändas på TV4 Play samt i digitala kanaler som Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram och YouTube. Filmen är producerad av Makeriet och regisserad av Linus Nordström.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Marknadschef: Sebastian Delefors
Reklamchef: Johanna Lindh
Senior kreatör: Kristoffer Lindegren
Projektledare: Andreas Landin
Produktionsbolag: Makeriet
Regissör: Linus Nordström
Producent: Li Vibenius
DoP: August Sandström
Offline: Linus Nordström
Online: Anders Bergén
Grade: Miles Lembke
Ljudläggning: Olle Ljungman
Musik: Jakob Karlberg
Mediebyrå The Amazing Society