Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 8 november 2007, 12:17
Nu startar Skodas nya kampanj, som vänder sig till Sveriges statsråd, militär och polis. Annonser utomhus och i kvällspress ska sälja Skoda Fabia. I kampanjen överges gamla "för nuftiga människor".
I går, onsdag, gick kampanjen upp utomhus och i tunnelbanan. På söndag utökas den med annonser i kvällspress, där statsråd, polis och militär föreslås byta sina bilar mot Skoda Fabia.Kampanjen är den första varumärkeskampanj som Paradiset gör för Skoda, sedan man tog över efter Cappuccino i januari. Den gamla taglinen "för nuftiga människor" har ersatts av "Skoda - varför inte?"- Skoda är vitalt, ungdomligt och nytänkande, att göra det till bara förnuft förminskar lite. Det låter inte så kul att bara vara förnuftig, säger Anders Lidzell på Paradiset.- Vi får se hur det blir framöver, det är inte definitivt att "för nuftiga människor" är borta för all framtid. "Skoda - varför inte" är ett kampanjtema och inte en ny pay-off.Arbetsgruppen på Paradiset består av Niclas Mellin, projektledare, Camilla Ögren, produktionsledare, Anders Lidzell, copywriter, Niklas Bergström, ad, Patrik Andersson, originalare, och Gustav Delin, ad ass.
Maria Staf