Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 15 juni 2010, 15:31
Sverige bjuds på ett exklusivt event när L’Oréal Paris drar igång sin senaste kampanj för fullt i morgon. En tunnelbanevagn har dekorerats i guld och svart och inuti finns både guldfärgade säten och ”snygga L’Oréaltjejer”. – Det är första gången vi har fått göra något så här stort, säger Helena Dupont projektledare på ZenithMedia.
Som vanligt när världens största kosmetikaföretag är inblandat blir det en omfattande lansering. Nya mascaran Million Lashes ska lyftas fram och enligt L’Oréal Paris är det deras största mascaralansering någonsin.
Det blir internationellt och alla kanaler är med TV, print, webb och utomhus men även ett event där ZenithMedia fått hjälpa till.
Helena Dupont är glad för det eftersom internationella kampanjer annars mest kan bestå av färdiga filmer och material som gjorts någon annanstans.
– Den enda gången vi får ta ut svängarna är när vi gör något utanför TV. Sverige är enda marknaden som får ett event vad jag vet just nu.
Det blev alltså en specialinredd och dekorerad tunnelbanevagn som kommer sättas in i den vanliga trafiken från och med i morgon. Den rullar sedan till och med fredag mellan 12 och 18.
– Idén från början var att fylla vagnen med modeller men det fick vi inte. Enligt SLs regler får man inte fylla en vagn, säger Helena Bengtsson produktchef hos L’Oréal Paris.
Några ”Snygga L’Oréaltjejer” blev det i alla fall. De kommer åka med i vagnen och berätta om mascaran Million Lashes och ”göra resan ännu mer inspirerande”.
Ove Gustafsson