Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Skräpkampanj prisas internationellt

Publicerad: 4 Juli 2008, 08:25

Det är The International Solid Waste Association, ISWA, som för första gången utser världens bästa kampanj för hantering av avfall. Priset går till ID kommunikation och Avfall Sverige.


Bild från en av reklamfilmerna.

Priset utses av en jury som bedömt hur väl kampanjen fungerat både internt och externt. Enligt organisationen hade flera kampanjer av hög kvalitet anmälts.

Kampanjen från ID kommunikation och Avfall Sverige har varit på temat ”Sveriges största miljörörelse”. Syftet har varit att få folk att sluta slänga miljöfarligt avfall som glödlampor och målarfärg i soppåsen.
– Vi har jobbat med ett mer lustfyllt uttryck. I Sverige är vi redan bra på avfallshantering – då fungerar inte pekpinnar, säger Stefan Berntsson, projektledare på ID kommunikation.

Kampanjen har bland annat bestått av reklamfilmer som visats i Anslagstavlan och i vanliga reklamblock. Filmen har producerats av Social Club.

Pr och interninformation har också varit viktiga delar i kampanjen.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.