Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

SKTF erbjuder gräddfil

Publicerad: 11 april 2008, 08:07

Karriärcoachning, CV-coachning och lönecoachning. SKTF vill i ny kampanj framstå som nytänkande och visionärt samt ge medlemmarna en ”gräddfil” i karriären.


Fackföreningen SKTF håller på med ett arbete där man vill tvätta bort den gammalmodiga tråkstämpeln och istället uppfattas som visionärt och nytänkande. Till sin hjälp har man tagit reklambyrån Sprida som gjort en kampanj som har nyutexaminerade akademiker som primär målgrupp. Den 8 april startade en veckas kampanjande med den landsomfattande SKTF-dagen.

– Trenden är att fackförbunden tappar medlemmar. SKTF tar spets och väljer att gå nya vägar för att erbjuda individen ett mervärde. I Gräddfilen lyfts individen fram, dock inte på bekostnad av kollektivet, säger Caroline  Nyberg  Wass, projektledare på Sprida i ett pressmeddelande.

SKTF är partipolitiskt obunden medlemsorganisation inom TCO som samordnar omkring 160 000 medlemmar i kommuner, landsting, regioner och kyrkor.

Kampanjen består av giveaway bestående av gräddfilsburk med tillhörande folder och USB-minne, event, anonnsering samt av en kampanjsajt.

SKTF

Kampanj:
”Gräddfilen, för dig som vill framåt”

Kund:
SKTF

Uppdragsgivare:
Karin Ottosson, informationschef

Byrå:
Sprida

Arbetsgrupp
Caroline Nyberg Wass projektledare,   Jon  Svensson  creative director,   David   Bergström  planner,  Vendela  Tedestam ad,  Kjell Lingonblad  copy,  Erik  Säterkvist operativ projektledare och  Maria Olsson  projektassistent.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.