Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 11 april 2008, 08:07
Karriärcoachning, CV-coachning och lönecoachning. SKTF vill i ny kampanj framstå som nytänkande och visionärt samt ge medlemmarna en ”gräddfil” i karriären.
Fackföreningen SKTF håller på med ett arbete där man vill tvätta bort den gammalmodiga tråkstämpeln och istället uppfattas som visionärt och nytänkande. Till sin hjälp har man tagit reklambyrån Sprida som gjort en kampanj som har nyutexaminerade akademiker som primär målgrupp. Den 8 april startade en veckas kampanjande med den landsomfattande SKTF-dagen.
– Trenden är att fackförbunden tappar medlemmar. SKTF tar spets och väljer att gå nya vägar för att erbjuda individen ett mervärde. I Gräddfilen lyfts individen fram, dock inte på bekostnad av kollektivet, säger Caroline Nyberg Wass, projektledare på Sprida i ett pressmeddelande.
SKTF är partipolitiskt obunden medlemsorganisation inom TCO som samordnar omkring 160 000 medlemmar i kommuner, landsting, regioner och kyrkor.
Kampanjen består av giveaway bestående av gräddfilsburk med tillhörande folder och USB-minne, event, anonnsering samt av en kampanjsajt.
Kampanj:
”Gräddfilen, för dig som vill framåt”
Kund:
SKTF
Uppdragsgivare:
Karin Ottosson, informationschef
Byrå:
Sprida
Arbetsgrupp
Caroline Nyberg Wass projektledare, Jon Svensson creative director, David Bergström planner, Vendela Tedestam ad, Kjell Lingonblad copy, Erik Säterkvist operativ projektledare och Maria Olsson projektassistent.
Tobias Wahlberg