Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Smicker för Dagens Industri

Publicerad: 6 maj 2009, 09:38

Dagens Industri kör igång en printkampanj för sin egna kommande kampanj. Bakom greppet står Smicker.


Smicker för Dagens Industri

En av annonserna

Dagens Industri släpper en eDR-kampanj där prenumeranterna kan skapa egna DI-framsidor via en kampanjsajt. Dessutom kör tidningen ut en printkampanj för att berätta om vad som är på gång. Båda kampanjerna är signerade RM-byrån Smicker.
Annonserna går som helsidor och pluggar i DI.

– Printkampanjen gör reklam för två digitala kampanjer. Båda bygger på att man kan göra om ettan på DI och skicka den till sina vänner. Den ena går ut till nya prenumeranter och den andra till hela kundbasen, säger Pepe Larsson, cd på Smicker.

Smicker har jobbat med uppdraget och DI sedan i november förra året. Ett par testkörningar har gjorts till nya prenumeranter. De blev så pass lyckade att Smicker tog fram en del även för hela prenumerationsbasen.

Del av kampanjen som går ut till hela kundbasen.

– När man är ny kund ser och upplever man verkligen tidningen. Och nu får man en chans att göra en etta som är rolig och lite tillspetsad. Dessutom får man ge bort tre gratisprenumerationer till de vänner som man skickar sin omgjorda etta till. Vi bjuder på garv och en prenumeration.

Vad har ni för kampanjperiod?

– Delen till nya medlemmar kommer att gå hela tiden, var fjortonde dag. Den till hela basen går ut idag och på tisdag, säger Pepe Larsson. Han tillägger.
– Det här är en väldigt interaktiv kampanj. Det som är unikt är att vi använder befintliga prenumeranter för att sälja tidningen och att vi använder ettan som lockelse. Alla känner till ettan, nu ger vi dem en chans att verkligen tycka till om den.

DI

Arbetsgrupp - printkampanj Dagens Industri
Pepe Larsson, CD; Jesper Tillberg, Copy, Oscar Bengtsson, AD;  
Gabrielle Grette, projektledare.
Uppdragsgivare: Carl-Johan Thorsell, Försäljningschef Dagens Industri.

Arbetsgrupp - webbkampanj Dagens Industri
Byrå: Smicker.
Arbetsgrupp: Pepe Larsson, CD; Oscar Bengtsson, AD; Gabrielle Grette,  
projektledare; Måns Jacobsson Hosk och Jesper Tillberg, Copy.
Uppdragsgivare: Carl-Johan Thorsell, Försäljningschef Dagens  
Industri; Pierre Million, CRM-manager.
Teknisk produktion: Smedby Digital

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.