Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Snygga glasögonormar – nu på Facebook

Publicerad: 5 maj 2010, 08:31

Kopplingar till Facebook och Twitter blandat med ett ”lätt retrotema” och ”klassisk optikermiljö”. Det är receptet när Miami formger Specsavers sajt för tävlingen  ”Årets Glasögonbärare”.


Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Tävlingen hålls för fjärde året i följd men det är första gången som Miami är inblandade.
– I år har vi valt att köra tävlingen helt på webben och har för det ändamålet tagit fram en kampanjsida som ska sticka ut från vår vanliga kommunikation, säger Hans-Jörgen Brandt informationschef på Specsavers.

Det handlar om en skönhetstävling och alla som är mellan 18 och 30 och bär glasögon kan delta. Vinnaren i Sverige går vidare till en internationell final i London och kan vinna både en semester i Karibien och ett modellkontrakt.

Miami valde att använda ”ett lätt retrotema för att besökaren ska uppleva ett stänk av klassisk optikermiljö.” Byrån har också gett de tävlande möjlighet att sprida sitt bidrag vidare till Twitter och Facebook för att fiska röster.

Sajten återfinns på http://www.glasogon2010.se

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.