Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Social shopping-plattform lanseras under modeveckan

Publicerad: 26 augusti 2013, 12:19

Så ser Apprl ut i mobilen

I samband med Mercedez-Benz FashionWeek i Stockholm lanserar TV4-säljaren Gustav Gisseldahl och digitalstrategen Martin Landén modetjänsten APPRL


I samband med Mercedez-Benz FashionWeek i Stockholm lanserar
TV4-säljaren Gustav Gisseldahl och digitalstrategen Martin Landén (tidigare ansvarig för digital strategi på bl.a DDB) modetjänsten APPRL.

Det är en digital & social plattform som kopplar samman modeinspiration med onlinebutiker genom ett antal digitala verktyg. Bland annat hjälper plattformen medier och bloggare att tjäna pengar på sitt redaktionella innehåll.

Exempelvis kan en bloggare skapa sin egen shop på 5 minuter, ett varumärke kan lansera sin kollektion genom Apprls nätverk och en konsument kan se hur andra har mixat & matchat produkter innan man bestämmer sig för att köpa.

Med på tåget är partners som Bonnier, Net-a-Porter, ASOS, Minimarket, Mr. Porter och medlemmar som Elin Kling, Frida Fahrman och Alicia Vikander.

Rådgivare med från start är J. Lindebergs förra vd Jonas Meerits, Tradedoublers förra vd Urban Gillström och internetentreprenören Jesper Åström.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.