Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sofia Karakatsanis Andersson: ”Vi har inte setts IRL sen i mars”

Publicerad: 28 Juli 2020, 11:27

Sofia Karakatsanis Andersson är marknadschef på mobiloperatören Hallon.

Foto: Privat

Sofia Karakatsanis Andersson, marknadschef på mobiloperatören Hallon, stannar hemma i Stockholm, läser deckare och tipsar om besök på Notholmen. Här är hennes sommar.


Ämnen i artikeln:

HallonSommar

Vad gör du i sommar?
– Jag umgås med min familj och nära vänner här hemma i Tyresö och i Stockholmsområdet, självklart enligt riktlinjerna för social distansering.

Vad läser du?
– Har precis avslutat ”Kastanjemannen” av Søren Sveistrup, så spännande och kan varmt rekommenderas. Näst på tur är ”Det här kommer att göra ont” av Adam Kay.

Vilket är ditt bästa sommartips för personer i branschen?
– Efter en väldigt speciell vår med stora omställningar, även i en bransch där allt alltid går snabbt, rekommenderar jag alla att göra något de verkligen tycker om, gärna med någon härlig person, och samla ny energi. Alla behöver vi nog ladda våra batterier.

Något smultronställe du vill tipsa om?
– Finns många smultronställen, men min familj och jag tycker mycket om att åka till Tyresö slott, ta en tur i handelsträdgården och kanske fika på Notholmen.   

Hur har den här våren påverkat dig som yrkesperson?
– Jag har alltid vetat att jag tycker om att jobba i team och efter att ha jobbat hemma sen i mars är det tydligt att jag saknar mina kolleger. Men samtidigt är det så skönt att ha ett jobb där jag längtar efter att få komma tillbaka till en ”ny vardag” på kontoret och med kollegerna. Att vi dessutom, trots att vi inte setts IRL sen i mars, fortfarande driver alla projekt och hallon framåt är ett kvitto på ett vinnande team.

Vilken är den största strategiska förändringen ert bolag har gjort under våren med anledning av corona?
– På hallon och Tre följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendation och därför har alla medarbetare, som inte har en verksamhetskritisk funktion, arbetat hemifrån sedan i början av mars. Detta har, som för många andra, medfört en stor omställning i det dagliga arbetet. Ur ett marknadsföringsperspektiv optimerar vi på hallon alltid vår kommunikation kontinuerligt och under våren har vi därför följt hur medieanvändningen förändrats och har anpassat våra medieval därefter. Vi har även sett över vår kommunikation så den är tydlig och informativ kring vår produkt.

Vad är din målsättning inför hösten?
– Att mitt team och jag ska fortsätta jobba mot de KPI:er vi satt för året, att hallon ska fortsätta att växa samt att vi snart får återgå till ett så normalt arbetstillstånd som möjligt. Sen hoppas jag att mina nära och kära fortsatt håller sig friska och trygga.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

HallonSommar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.