Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

SOS Barnbyar utmanar målgruppen

Publicerad: 27 mars 2009, 13:18

Kort och starkt budskap. Så beskriver Trackster den nya kampanjen de tagit fram åt SOS Barnbyar.


SOS Barnbyar utmanar målgruppen

SOS Barnbyar vill locka fler faddrar. Med ett kort och tydligt budskap som går igen i både tv och radio ska de få barnfamiljer och kvinnor 55 plus att knyta an till organisationen och ändamålet.

– Utmaningen var för oss att hitta ett koncept som tar SOS-Barnbyars verksamhet, som ju bedrivs i hela världen, närmare den svenska vardagen, för att på så sätt nå fram till målgruppen och framförallt beröra den. säger Cia Jonsson, projektledare på Trackster, i en kommentar.

Kampanjen innehåller två olika reklamfilmer, ny radioreklam, banners, printannonser i Dagens Industri, värvningsmail och en värvningsfolder som kommer att delas ut på stan.

Filmerna kommer att synas i TV4, TV4 Plus, TV400, TV4 Sport, TV4 Film, TV4 Fakta, TV4 Guld, TV4 Comedy och TV4 Science Fiction. Radioreklamen går i MTG Radios och SBS alla kanaler. Printkampanjen kommer att gå i affärspress. Målet med den delen av kampanjen är att nå beslutsfattare i olika företag. Kampanjen backas upp av en stor satsning på nätet.

SOS Barnbyar

Arbetsgrupp på Trackster:
Projektledare - Cia Jonsson, AD - Kristina Larsson och Anders Lidell, Copy - Felicia Antonsson och Björn Colliander, Produktionsledare - Frida Hemstad, Original - Jens Carlander och Lotta Karis
TV produktion: Social Club
Radio produktion: Krut
Mediebyrå: Starcom, Joakim Reuszner

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.