Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Soundation får ny visuell identitet utformad av Kurppa Hosk

Publicerad: 18 December 2018, 09:29

Den onlinebaserade musikstudion Soundation får ny visuell identitet av designbyrån Kurppa Hosk.


Ämnen i artikeln:

Kurppa Hosk

Soundation är ett musikproduktionsprogram på nätet, lätttillgängligt direkt i webbläsaren, som sedan sin nystart i våras växt från 60 000 till 110 000 användare. Nu får de ny visuell identitet av designbyrån Kurppa Hosk, vilket resulterat i en symbol baserad på 45-graders vinklar som kan användas genom hela varumärket, med strikt geometri och typografi.

– De starka och tydliga elementen skapar en identitet som låter både det samtida och tidlösa dela utrymme. Den dynamiska kompositionen – baserad på en simpel matematisk vinkel – gör symbolen enkel att ändra, anpassa och utveckla genom hela identiteten. Vi ville skapa ett uttryck som är relevant utan att bekräfta estetiska förställningar i den annars homogena kategorin, säger Thomas Kurppa, creative director och medgrundare av Kurppa Hosk.

– Denna milstolpe är en viktig komponent för Soundations globala tillväxtresa och ambition att motivera unga och kreativa själar att fullfölja sin passion för musikskapande. Identitetens skarpa precision och simplicitet lämnar utrymme för kreativ frihet genom hela tjänsten, kommenterar Adam Hasslert, VD Soundation.

Se mer av den nya designen här.

Ämnen i artikeln:

Kurppa Hosk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.