Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spinn action marketing tappade

Publicerad: 30 Juli 2010, 07:22

Byrån blev av med fem miljoner kronor i intäkter under 2009, men visar vinst trots svårt år för branschen.


Ämnen i artikeln:

Spinn Action Marketing

Andreas Broman, vd Spinn action marketing. Foto: Pressbild.

Spinn action marketing drog in 53,5 miljoner kronor under 2009 jämfört med 58,4 miljoner det föregående året. Men resultatet efter finansiella poster minskade bara med runt 150 000 till 4,98 (5,15) miljoner kronor på grund av minskade kostnader. Bland annat hade byrån i genomsnitt 12 personer anställda under 2009, vilket är tre mindre än 2008.

Resultatet efter skatt på 3,6 miljoner kronor är däremot ett lyft jämfört med föregående år, då samma summa låg på 2,7 miljoner kronor. Men då sköt bolaget in 1,3 miljoner kronor i periodiseringsfond.

Styrelsen delar ut hela 2009-års vinst till aktieägarna, framgår av bokslutet.

Spinn action marketing är ett helägt dotterbolag till Spamac ab. I våras tog de hem Resumé:s pris ”Kundens bästa byrå”.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Spinn Action Marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.