Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Spoon ger SATS ny form

Publicerad: 22 februari 2013, 07:44

Träningskedjan SATS medlemmar har stöpt om såväl redaktionellt innehåll som form med hjälp av Spoon. New York Rangers stjärna målvakten Henrik Lundqvist pryder det nya omslaget.


Ämnen i artikeln:

SatsSpoon

Ett nytt grepp är också en tidning i tidningen där SATS personliga  tränare delar med sig av sina expertkunskaper när det gäller att  förbränna fett.

– Jag tycker att vi har fått till en bra  magasinskänsla som känns både modern, ambitiös och inte minst flexibel i  sitt upplägg, säger Eva Lundström, Nordic Marketing Manager på SATS i  en kommentar.

– Vi har en ständigt pågående dialog om hur  kommunikationen kan stötta SATS varumärkesförflyttning och bygga  medlemslojalitet, säger Erik Wannelid, kundansvarig för SATS på Spoon i  en kommentar.

SATS har 106 träningscenter, 275 000 medlemmar och finns på ett 30-tal orter i Norge, Sverige och Finland.

SATS Magasin skickas ut fyra gånger per år och har en sammanlagd upplaga på 153 000 exemplar.

Spoon har arbetat med SATS sedan 2008.

Arbetsgrupp Spoon:
Erik Wannelid, Account Director
Inger Sundelin, Editor
Johan Åberg, Associated Editor
Andreas Nordenhed, Art Director
Creative Consultants:
Melker Forssén
David Lilja
Peter Skald

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SatsSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News