Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Spoon gör om småföretagartidning

Publicerad: 18 februari 2014, 08:18

Bisnode introducerar tidningen Biz, vilket är en handbok för småföretagare och handlar om deras vardag. Tidningen är en uppdaterad version av Justitia Magasin, som innehåller kreditinformation om bolag. Spoon har fått uppdraget ta fram tidningen.


Ämnen i artikeln:

BisnodeSpoon

– Vi på Bisnode beundrar entreprenörer och hoppas att vår nya tidning  kommer bli en hjälpande hand i vardagen, en tidning som inspirerar och  gör dig till en ännu bättre och tryggare företagare, säger Björn-Erik  Karlsson, Nordenchef på Bisnode i en kommentar.

Bisnode har arbetat  med affärs- och kreditinformation sedan 1890.  Det första numret av Biz  kom ut den 14 februari och ger tips till småföretagare samt lyfter fram  välskötta företag.  

– Vi vet att småföretagare har roligare än  snittet på jobbet men det är också en supertuff vardag kantad av  fallgropar. När vi fick chansen att göra om Justitia magasin lade vi  därför fokus på nyttiga guider, säger Helena Distner, kundansvarig på  Spoon.

Biz innehåller alltifrån inspirerande porträtt till djuplodande reportage.
Målet är att läsaren ska känna sig som en ”kunnigare, tryggare och mer lustfylld företagare” efter att ha läst tidningen.

Biz ska ges ut åtta gånger per år.

Arbetsgrupp Biz:
Helena Distner, kundansvarig
Tone Knibestöl, Ad
Emily Asserbäck, redaktör
Mikael Jakobsson, Produktchef, Bisnode Kredit
Mari Lagberg, marknadsansvarig, Bisnode Sverige

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BisnodeSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.