Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 februari 2014, 08:18
Bisnode introducerar tidningen Biz, vilket är en handbok för småföretagare och handlar om deras vardag. Tidningen är en uppdaterad version av Justitia Magasin, som innehåller kreditinformation om bolag. Spoon har fått uppdraget ta fram tidningen.
– Vi på Bisnode beundrar entreprenörer och hoppas att vår nya tidning kommer bli en hjälpande hand i vardagen, en tidning som inspirerar och gör dig till en ännu bättre och tryggare företagare, säger Björn-Erik Karlsson, Nordenchef på Bisnode i en kommentar.
Bisnode har arbetat med affärs- och kreditinformation sedan 1890. Det första numret av Biz kom ut den 14 februari och ger tips till småföretagare samt lyfter fram välskötta företag.
– Vi vet att småföretagare har roligare än snittet på jobbet men det är också en supertuff vardag kantad av fallgropar. När vi fick chansen att göra om Justitia magasin lade vi därför fokus på nyttiga guider, säger Helena Distner, kundansvarig på Spoon.
Biz innehåller alltifrån inspirerande porträtt till djuplodande reportage.
Målet är att läsaren ska känna sig som en ”kunnigare, tryggare och mer lustfylld företagare” efter att ha läst tidningen.
Biz ska ges ut åtta gånger per år.
Arbetsgrupp Biz:
Helena Distner, kundansvarig
Tone Knibestöl, Ad
Emily Asserbäck, redaktör
Mikael Jakobsson, Produktchef, Bisnode Kredit
Mari Lagberg, marknadsansvarig, Bisnode Sverige
Karl-Johan Byttner